Klima aletinin zamanı âdemiyet derece eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor uydurmak derunin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin kez gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir yararlanma meydanını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir prosestir. Günümüzde insanlar, daha palas ve zengin yaşayabilmek derunin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut alışverişyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı istek etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil başüstüne. Daha çok klima namevcut alışverişyerlerinde kimse çkırmızıışmak istememektedir. Önce alışverişyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek derunin kullanılan bir alet olmaktan çıailep, kışın da ısınmak derunin tercih edilen alet yapmıştır. Klima yararlanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği kontrasında tüketicilerimiz karar ita sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana şayan seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlanamaması, essah montaj uygulamalarının bünyelmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kırmızıınmalıdır. Klima aletı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak ıvır zıvır bir taharri bünyelmalıdır.