Logo nedir? Söz manaı olarak gerçek mukabillığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo dizayn çtuzakışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde etkinlik gösteren kârletmelerin ekseri logoları kolü özümleme eder. Lakin çabucak okkalı kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çtuzakışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, mümkün başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu veri çok önemlidir.